Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!
24. 12. 2018

Pomoc, mám doma neprodejnou nemovitost!

Co s tím? Jak se to v dnešní době, kdy je všeobecně nedostatek bytů či domů na trhu, vůbec může stát? Pokud se nemovitost neprodává, vyplývají z toho jen dvě věci:

  • špatný marketink

  • nereálná cena

V případě, že prodáváte s pomocí realitní kanceláře, špatný marketink můžete s vysokou pravděpodobností vyloučit. Máte kvalitní fotografie, poutavý popis, týdny běží a nikdo se vám na byt neozývá? Podle čeho jste stanovili jeho prodejní cenu?

Řada majitelů nemovitostí používá stejnou strategii prodeje. A to „Zkusím, a když to nepůjde, zlevním". Na tom není nic špatného, Češi rádi při koupi vyjednávají o ceně. Problém nastane až v případě, když ten první „nástřel" je příliš vzdálený realitě.

Často se setkávám s argumentem, že majitel bytu má na prodej čas a nic ho netlačí. Bohužel si neuvědomuje, že čím déle se dům prodává, tím jsou vyšší náklady, které jeho majitel musí snášet. Tvrzení, že byt nic nepotřebuje, není pravdivé. Musíte platit nájem, daně, v domech přes zimu temperovat, v létě sekat trávník atd. Kromě těchto věcí mají nemovitosti, které jsou dlouho na prodej, u kupujících punc podezřelosti. Nikdo se po čase neubrání otázce: „Jaký je tam háček, že se to ještě neprodalo?"

Nakonec se každý dříve či později dostane k tomu, že začne snižovat cenu. Ani na tom není nic špatného, když to udělá rozumně.

Možní kupující, když surfují po inzerátech, mají ve zvyku všímat si nemovitostí, které vyčnívají z průměru. Takže si předraženou nemovitost zapamatují. Stejně rychle zareagují i na změnu její ceny. Ale jestli si myslíte, že poběží k telefonu dohodnout si prohlídku, nemusí to být tak úplně pravda. Mohou vyčkávat, kolik ještě z ceny půjde dolů.

Není proto vůbec od věci prokonzultovat startovací prodejní cenu s makléřem, který má k dispozici databázi skutečných prodejních cen podobných nemovitostí.

Michal Kriška
Autor: Michal Kriška

V realitách působím od roku 1999. Mé předchozí pracovní aktivity byly spojené též s obchodem. Jednalo se o prodej ultralehkých letounů zahraničním klientům a mou hlavní činností byla komunikace s anglicky hovořícími klienty.

Práci realitního makléře se snažím odvádět tak, aby byl klient vždy spokojen. Od ostatních makléřů mne neodlišuje jen délka praxe (od r. 1999), ale též používané prostředky prodeje. Natáčím video prohlídky vč. 3D videa, využívám profesionální fotografické vybavení a postupy, vytvářím vizualizace interiéru, panoramatické fotografie. Videa si sám zpracovávám, fotografie upravuji, sám umím připravit virtuální prohlídku, jakou můžete znát ze služby Google Street View, aktivně vystupuji na sociálních sítích. Moderní technologie využívám, abych prodal Vaši nemovitost za co nejvyšší cenu k Vaší plné spokojenosti.

  


Mám středoškolské vzdělání s maturitou ekonomického směru se státní jazykovou zkouškou z anglického jazyka. Jsem držitelem dalších právnění podléhajícím zkouškám a také bezpříspěvkovým dárcem krve.

Vzhledem k délce své praxe mne příležitostně oslovují novináři s žádostí o stanovisko k popisovaným tématům. Články lze nelézt např. na serveru idnes.cz (čl. 1, čl. 2). Rozhovor jsem dával též do přílohy Hospodářských novin a Českému rozhlasu Region.


A proč vznikly tyto stránky?

Abych zde prezentoval, že je rozdíl mezi makléři, stejně tak jako mezi instalatéry, úředníky či třeba lékaři. Projděte si tipy a články. Věřím, že vám tyto informace pomohou v rozhodování a že si pro prodej nemovitosti zvolíte tu správnou cestu. 

Za každým prodejem nemovitosti se totiž skrývá lidský příběh. A to je důvod, proč by nikdo neměl tak důležitý životní krok podceňovat. Ani prodávající, ani makléř. 

Záleží mi na odvedení špičkové práce a na spokojenosti klienta. To je také důvod, proč se neschovávám za žádnou velkou značku, ale naopak vstupuji na trh se svým jménem, na jehož pověsti mi záleží.

Jestli jste dočetli až sem, máte můj obdiv a děkuji Vám za to. Pokud Vás cokoliv dalšího zajímá, neváhejte mě kontaktovat. Rád se s Vámi sejdu u kávy, ačkoli já sám jsem jí dosud nepropadl.

E-book zdarma

Sedm nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti

zpracováním osobních údajů

E-book zdarma

Sedm nejčastějších chyb při prodeji nemovitosti

zpracováním osobních údajů